Upptäckarhajk 8-9/10: Resan till landet långtborta

24 september, 2022 av Pia Arvidsson

Den 8-9 oktober åker alla Upptäckare på Spanarna och Snapphanarna på hajk! Och fast vi i verkligheten bara ska åka till Humlamadens scoutgård i närheten av Veberöd ska vi med fantasins hjälp resa till landet långtborta där alver, dvärgar, drakar och hobbitar bor och trollkarlar härskar. Här behöver scouterna hämta krafter från de fyra elementen och bygga en magisk bro för att lösa ett spännande mysterium!

När?
8-9 oktober 2022

Var?
Humlamadens scoutgård utanför Veberöd.

Hur?
Samling på scoutgården kl 8.00 på lördagen, för avfärd senast 8.30. Vi åker gemensamt med buss till stugan. Vi sover inne och ute i militärtält. Vi hoppas att många vill prova att sova ute, för detta behövs vintersovsäck, underställ, tjocka strumpor och mössa! Vi är ute hela helgen. Vi åker sedan från stugan kl 14 på söndagen och räknar med att vara tillbaka på Elinelund ca kl. 14.45.

Här finns en utrustningslista för hajken>>

Vem?
Alla Upptäckare i Djupadals Scoutkår åker tillsammans. Föräldrar är också mer än välkomna att följa med! Det finns mycket att hjälpa till med och ni ska ju inte heller behöva missa detta roliga äventyr! 🙂 Fyll i medföljande föräldrar på scoutens anmälan!

Kostnad?
450 kr för scouter och 150 kr för medföljande förälder.

Betalning i samband med anmälan till plusgiro. Märk inbetalning med namn och avdelning, tack!

Plusgiro 53 94 70-5

Anmälan senast den 30 september!

OBS! Både Upptäckare och Spårare åker på hajk samma helg! Går ditt barn i 2:an eller 3:an är man Spårare, går man i 4:an eller 5:an är man Upptäckare. Dubbelkolla att ni anmäler er till rätt hajk! ?

Anmälan görs här>>