Välkommen på St Georgsfirande!

14 april, 2024 av Pia Arvidsson

St Georgsfirande!

På St Georgsdagen den 23 april, i år en tisdag, firar vi alla i kåren – alla scouter, ledare och andra aktiva, tillsammans med föräldrar och vänner – traditionsenlig St Georg i gläntan i vår ramslöksdoftande lilla skog!

Det blir teater om St Georg och draken, invigning av de scouter som går andra året på Spårarna och andra nya scouter i kåren, ledarinvigningar och märkesutdelning. Alla närvarande får årets St. Georgsmärke, och avdelningarna delar även ut bevismärken som tagits under terminen. Föräldrar och andra närstående är mycket välkomna att vara med!

St. Georgsfirandet börjar kl 18.30 och pågår ca. en timme, sedan bjuder vi på en liten fika!

Ingen anmälan behövs.

Kvargömt!
Denna kväll när så många scouter och föräldrar förhoppningsvis är på plats plockar vi fram allt kvarglömt så att det går att leta upp det man kanske saknar hemma efter senaste hajken.

Köp-byt-sälj!
Snart är det vårläger och då behöver man kanske införskaffa nya kläder, kängor mm i stället för det som vuxits ur sedan förra säsongen. Vi anordnar därför en liten köp-byt-sälj marknad denna kväll med sådant som scouter behöver! Ta med det ni har hemma som inte behövs längre men som är i fint skick till en annan scout. Sätt en lapp på sakerna med ett pris och ett swish-nummer och lägg ut på avsedd plats när ni kommer till scoutgården. Är det något ni bara vill skänka bort, gör vi också ett fyndbord! Det man tar med som ev inte blir sålt tar man med hem igen (och kan istället lägga upp i föräldrapatrullen på facebook).  Låt oss hjälpas åt lite för mer hållbar scouting!