Vårläger på Hörrs nygård: Tidsmaskin 2020

8 mars, 2020 av Pia Arvidsson

Välkomna till TIDSMASKIN 2020, årets vårläger!

Vårlägret på Hörrs Nygård är inställt. Kåren planerar att om möjligt genomföra någon annan scoutaktivitet, inom ramarna för gällande restriktioner, under Kristi himmelfärdshelgen. Mer info kommer.

Vi bjuder in dig till att komma till ett stort tältläger på Hörrs Nygård där vi har en tidsmaskin som kan få dig och dina kamrater att resa både tillbaka i tiden och framåt. Kom till Hörrs Nygård den 21 – 24/5 2020 och få en häftig upplevelse.

Ett utmärkt tillfälle att träffa andra scouter och ha kul tillsammans. Vi räknar med att bli cirka 650 scouter på lägret.

Du som är Spårare, Upptäckare eller Äventyrare bor tillsammans med scouter från andra scoutkårer i olika lägerbyar ute på Hörrs Nygårds stora lägerängar.

Lägerprogrammet bygger på att alla scouter gör sina aktiviteter patrullvis. Vi bygger en tidsmaskin som gör att vi kan ta oss till olika tidsperioder och där med till olika programaktiviteter.

Åk till stenålder och slå eld med flinta eller ta er till framtiden och upplev lägret i den virtuella välden kanske en mellanlandning i tidigt 1900-tal när scouting började eller på 50-talet när far och morföräldrar var unga osv.

Du som är Utmanare är välkommen att hänga i våran spelhub med diverse tävlingar under helgen.

Knåpa ihop något nytt spel, utmana varandra i kinaschack eller bara umgås med nya och gamla vänner över en kopp kaffe/te.

Upptäckare, äventyrare och utmanare åker med buss från Malmö på morgonen torsdagen den 21 maj och kommer tillbaka på eftermiddagen söndagen den 24 maj.

Spårarna deltar tre dagar/två nätter och åker buss från Malmö på morgonen fredagen den 22 maj och kommer tillbaka på
eftermiddagen söndagen den 24 maj.

Anmälan görs via länken nedan och genom att betala in lägeravgiften till kårens plusgiro 53 94 70-5 senast torsdagen den 9 april. Märk betalningen med ”Vårläger, scoutens namn och avdelning”.

Lägeravgiften är 650 kr för Spårare och 750 kr för Upptäckare, Äventyrare och Utmanare. Lägeravgifter för ledare och övriga meddelas via e-mail från lägergruppen.

Anmälan till vårlägret görs här>>

För att göra anmälan behöver du logga in i scoutnet med scoutens medlemsnummer, detta står på fakturan från scouterna.

OBS! Vid anmälan efter den 9 april tillkommer 125 kr i efteranmälningsavgift.
Efter den 5 maj kan lägret inte ta emot fler anmälningar alls.

Utrustningslista och ytterligare information kommer närmare lägret.

Frågor? Vänd dig till ledarna eller maila lägergruppen på info@djupadal.com