Woodcraft 2020 – vårt eget vårläger 22-23 maj

14 april, 2020 av Pia Arvidsson

Efter att det stora vårlägret blev inställt och efter moget övervägande har vi beslutat oss för att göra något för att våra scouter ändå ska få en lägerupplevelse före sommarlovet. Det gör vi genom att anordna ett eget vårläger vid Hörrs Nygård vid Sjöbo, ett läger i det lilla formatet.

Detta blir vårt eget läger där vi:

– åker dit i egen halvfylld buss med gott om plats.
– sover i tält, 2 personer i 4-5-mannatält, också det med gott om plats.
– lagar och äter mat utomhus.
– lär oss en massa nytt om vad vi kan göra ute i naturen.

Lägret heter Woodcraft 2020 och kommer att handla mycket om kniv och yxa, täljning, eld och eldning, stormkök, växter och träd och annat som gör oss till scouter med skogsvana!

Avresa: Fredag 22 maj kl. 08.00 från Elinelunds gård.
Hemresa: Lördag 23 maj kl. 20.00 från Hörrs Nygård.
Hemkomst: Lördag 23 maj ca kl 21.00 till Elinelunds gård.

För dem som inte vill övernatta går det bra att vara med bara på lördagen med ankomst ca kl 9 under förutsättning att man kan ordna egen transport till lägret.

Lägeravgift
500 kr för fredag-lördag inklusive buss dit och hem
300 kr för endast lördag inklusive buss hem

Anmälan
Anmälan görs via länken nedan och genom att betala in lägeravgiften till kårens plusgiro 53 94 70 – 5 senast söndagen den 10 maj. Märk betalningen med ”vårläger” samt barnets namn och avdelning.

Det är nu får sent att anmäla sig till lägret.

För att göra en anmälan behövs scoutens medlemsnummer i Scouterna, detta står på fakturan, har du problem att hitta det kan scoutens avdelningsledare hjälpa till.

Här finns utrustningslista till lägret>>

Tänk på att det är viktigt att scouterna själva packar med hjälp av vuxna så att de själva vet vad de har med sig och var de har det!

Frågor?
Vänd dig till ledarna eller maila lägergruppen på info@djupadal.nu